relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, August 28, 2013

penakut..halus hati?

makin hari..makin aku risau keadaan dunia sekarang.. berita mengejutkan..menyedihkan berlaku di mana-mana..
bila aku bukak facebook..ada beberapa post aku xdapat baca..dan ada yang aku tak dapat tgk gambar.. apatah lagi video.. klu habibi buka video2 tertentu..aku akan pergi jauh2..tak sanggup tengok dan juga tak sanggup dengar..



igt waktu kecik2 dulu.. cita2 nak jadi doctor.. mcmmn nak jadi doctor..darah pun ngeri tengok..
pernah abah suruh tolong pegangkan ayam..dia nak sembelih..juga aku tak sanggup.. kambing atau lembu..nak disembelih..aku akan pergi jauh2 supaya tidak melihat..dan tidak mendengarnya...
aku penakut?

penakutkah aku ...jika..
aku tidak dapat menahan air mata...mlihat mereka yang sampai sudah tiada air mata..
aku tidak selesa memerhati situasi yang merobek jantung dan memutuskan tali perutku.
aku tidak tahan telinga dengar raungan suara yang mengehentak2 jantungku..
aku tidak dapat menahan kebencian memandang wajah2 si laknatullah..
aku tidak mampu.. hati aku mangatakan..dia tidak sanggup...

atau

hati aku terlalu haluskah? sehingga langsung tidak dapat menerima kenyataan yang berlaku hari ini?

No comments:

Post a Comment