relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Saturday, July 13, 2013

cucuq balah..

bulan posa..
nikmat yang disebut2..nikmat berbuka..
mulalah tekak ni mengidam macam2..
makanan yang tak teringin pun sebelum ni.. time ni laa terbayang2..

dan aku puasa kali ini, selaku isteri dan ibu..
tak banyak buat hidangan yang beraneka ragam..
walau tekak nak macam-macam..huhu

satu benda yang aku teringat..
CUCUQ BALAH...
ini juadah kebiasaan aku waktu di alex dulu..
teringin la..tapi mmg xjumpa kat mana2 bazaar ramadhan.

apa tu BALAH?
hehe..itu nama arab bagi kurma basah.. ni gambar dia
cara masaknya mudah.. buang kulit dan bijinya (tak buang pun xpe..aku kalau malas xbuang pun)
pastu celup dgn bancuhan tepung beras atau gandum (ikut citarasa) ..lepastu goreng...
SEDAPPPPP...

waktu tahun mula2 balik dari mesir dulu..try buat dengan kurma kering.. tapi rasanya tak sama dgn balah..
huhuhu.. rindula CUCUQ BALAH....
sapa boleh tolong habaq mai kat mana org jual balah.. ada org mengidam ni... :(

No comments:

Post a Comment