relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Tuesday, January 12, 2010

mensenikan islam atau mengislamkan seni?

boleh jawab soalan di atas?
yang mana satu betul...
mensenikan islam...atau mengislamkan seni...?

ni samalah masalah dengan konsep ISLAM HADHARI
mengislamkan kemajuan atau memajukan islam...

nampak mcm sama ke...hehehe..sapa kata sama..?
macam mana kalau saya bagi ayat ini...
membungakan baju atau membajukan bunga?
haaa.lain kan antara maksud 2 ayat tu...
lu fikir laah sendiri..hehehe

sebenarnya nak citer pasal malam kesenian islam peringkat negeri sarawak ni..
malam minggu lepas..
apa yang menarik ada gabungan budaya sarawak+seni+dakwah dalam persembahan mereka..
yang paling best..persembahan lakon beradat..disembahkan oleh yang tahap umur 50 keatas..tapi memang best giler..hingga diminta oleh VIP supaya buat persembahan semula..

sbtu mlm tengok seni Islam kat dewan..ahad mlm tgk seni tak islam kat tv (fjl)..HAHAHA




bagi jawapan tajuk di atas:
islam itu segalanya adalah seni..cuma bukan segala seni itu menunjukkan Islam

No comments:

Post a Comment