relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, July 8, 2019

syaitan ganggu bila tidak sehat

petang semalam..muhammad rasa badan dia nak demam
aku ambil suhu.. dah di border 37.3.. minta dia banyak minum air

dalam pukul 6 macam tu, dia tertidur.. aku biarkan sebab tahu dia rasa badan tak sehat..
abi dia balik dalam jam 7 terus kejut dia suruh bangun. dengan muka ketakutan, dia masuk bilik dan mengadu,

" ibu, muhammad takut." tangannya di tunjuk ke atas.
"awat?"
"nak jatuh tu," tangannya masih menunjuk ke atas.

kebetulan abduh merengek. abduh pun badan makin panas.

"ibu, bagilah abduh senyap cepat. abduh marah kat abang. bebola salji nak jatuh kat dia dan abang."

aku tepuk abduh. dan aku tepuk dia juga.

"baca doa.. syaitan kacau dah tu," kataku.

"ya, syaitan kacau. dia marah abang," jawab muhammad sambil tunjuk atas.

aku taawuz sambil sapu mukanya.

dia tidak menipu.. sebab aku juga pernah alami perkara yang sama waktu kecil dulu. bila demam, aku bagai nampak benda-benda yang sukar nak jelaskan pada orang. aku dengar dan aku boleh rasa betapa buruknya mereka.

hijab mungkin tersingkap sikit.

No comments:

Post a Comment