relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Monday, January 2, 2012

betul tak saya buat?

semalam, mendapat jemputan makan tghhr dr seorang kawan..
sewaktu berbual bual jadilah satu perdebatan kecil antara mereka tuan rumah suami isteri.. dan kami tetamu suami isteri hanya menyampuk dgn  " hehe' " thats right" " aah" "hmm..."
isunya: cara betul dalam mendidik pelajar
utk sblh pihak..tugas pensyarah ialah membimbing dan sekaligus memberi bantuan apa yang mereka perlukan..bimbing mereka supaya tidak melakukan kesalahan..
sblh pihak lagi cakap.. kita hanya tunjuk ajar..tp yng membuat keputusan..biar mereka..biarkan mereka lakukan kesilapan..sbb itu adalah pengajaran terbaik..

hohoho..apa yang menarik aku quote di sini ; kadang kala cara yang betul kita buat ialah, biarkan mereka buat salah dulu..nnt mereka akan perbetulkannya untuk sepanjang kehidupan mereka.
jangan kita asyik tunjukkan jalan yang betul, means..kita yang putuskan utk mereka..nnt mereka hanya akan mengharapkan kita...

hmm..aku kn banyak belajar lagi..
aku kena belajar bagaimana utk menjadikan pelajar aku belajar sesuatu yang berpelajaran dr aku yang tak berapa nak terpelajar ni..huhu

1 comment: