relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Wednesday, October 9, 2019

Aku dan shrek

Banyak kali dah tengok cerita ni..
Tapi bila tengok semalam.. ada sesuatu tersentuh...

Babak shrek bosan dengan rutin harian setelah berkahwin. Membiatkan dia rindu zaman bujangnya.. zaman kebebasannya.

Ok.. aku sendiri kadang ada rasa begitu. Maksudnya. Aku rasa masa aku bukan untuk diri aku.. tapi banyak kepada keluarga.. sedanglan aku boleh buat lebih lagi kalau aku mseorang. Jeles tengok kawan melancong.. sambung belajar tanpa halangan.. dan macam macam la.

Dalam cerita tu.. shrek dapat pengajaran dengan sumpahan rumplestikin... tapi aku dapat pengajaran dari mimpi mimpiku...

Aku mimpi keadaaan aku waktu bujang. Aku rasa berasa stugglenya aku mencari jodoh lelaki yang soleh dan perasaan nak membina keluarga ada anak anak yanh sihat dan bijak serta ada kehidupan yang simple tapi bermakna.

Dalam mimpi... aku lonely.. dan aku sesak mencari insan insan yang aku cinta.

Bila aku terjaga... ya allah..  itu hanya mimpi. Kiri kanan.. ada insan insan yang ku cinta. realitinya aku sudah dapat apa yang aku idamkan. Ini kebahagiaan aku. Aku sudah ada kehidupan rezeki yang betapa ramai orang idamkan.. dan adakah aku tega mengkufurinya?

Fa biayyi alaa i rabbikuma tukazziban.

No comments:

Post a Comment