relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Friday, December 2, 2016

aku sedang mempelajari maksud kaf fa ro

" aku baik di dunia pun.. tapi bagi tuhan Allah..akhirat nanti aku masuk neraka..."


ini kata kata yang aku dengar dari seorang kristian.. berumur dalam 50an.. dia ada abang yang telah memeluk islam...

dia menyebutnya.. walau macam gurau.. tp boleh didengari sebagai satu sinisan..atau sindiran..atau penuh keimanan dan keinsafan.. boleh diterjemahkan byk benda..

tapi aku dapat rasa ia bukan sindiran dan sinisan.. sbb ia Nampak ada ruh..

aku yakin 80 peratus,, ia bersama dengan keimanan..iman yang sedikit..diakui di hati kecil.. bermain di kepala dan jiwa.. lalu terluah dalam bicara..

lalu kenapa mesti terus kaf fa ro?
kebenaran itu kamu sudah rasakan.... hati kecil kamu sudah terima...

dan pada aku, kaf fa ro bukan saja berlaku pada yg tidak pernah syahadah.. tp boleh berlaku pada mereka yang syahadah.. sejauh mana kita menerima bisikan hati kecil paling dalam kita.. beriman atau mengkufurinya...

dan jika kaf fa ro... sebab:

ego?
tradisi..?

aku masih belajar... aku juga takut.. kaf fa ro..ada dalam hati ku... nauzubillah....

dan utk uncle itu..

selagi belum habis nyawa.. haraf kaf fa ro dia bukan sampai ke penghujungnya..


No comments:

Post a Comment