relaks..tenang..simple

relakslah..
tenanglah..
be simple...

'Dia' ada...Yakin dengan 'Dia'..'Dia' akan jaga kita..

bismillah

Followers

barakallahulana

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

permata hati kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hadiah ramadhan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

third baby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

di sarawak

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Thursday, January 27, 2011

apa yang aku merepek ni?

biasanya..
orang berfikir sebelum berkata-kata
akal akan mengatur bahasa dan ayat..
maka mulut menuturkannya dengan nada yang sesuai..

tapi kan..bayangkan kalau mulut
terus hendak berkata-kata..dan akal belum sempat memikirkannya..
mulut menyatakan itu dan ini..dan akal berkata :
" eh..apa ni?"
"apa yang aku merepek ni?"

but..dont wory..
biarkan...akal bukan raja yang nak selalu kita agungkan..jangan panik bila dalam situasi itu..bila akal mati kutu..atau merajuk tak mahu membantu..
waktu itu arahkan pada mulut..ucapkan..ucapkan..minta ilham terus dari tuhan..
dan di situ nanti..mulut bisa lebih bijak bertutur tanpa akal.. dan bila kita selesai mengucapkannya..akal akan berkata : "eh betul jugak ..apa yang aku merepekkan tadi..."

eh..apa yang aku tulis ni?
apa yang aku merepek ni?
hehe

No comments:

Post a Comment